Šobrīd Daugavpilī

Teātra nozares profesionāļu lekcijas Daugavpils teātrī Kultūras ziņas

100

Kā jau iepriekš tika ziņots, teātra festivāla / darbnīcas „Telpa Daugavpils” ietvaros interesentiem būs iespēja apmeklēt lekcijas.Vieslekcijas lasīs Andrejs Urajevs (Krievija), kustību režisors un Krievijas prestižās teātra skolas MXAT pasniedzējs, kā arī kino un teātra režisore Valērija Surkova (Krievija). Lekcijas notiks 3. un 4. septembrī 17:00 Daugavpils teātrī.

 

Valērija Surkova "Saruna par tematu "Mūsdienu teksta meklēšana"

 

Otrdiena 03/09

17:00

Daugavpils teātris, Eksperimentālā skatuve

Šodien teātris pārņem visas mūsdienu mākslas sfēras un reprezentācijai  izmanto jaunās tehnoloģijas  un paņēmienus. Kāds teksts var kļūt par mūsdienu izrādes pamatu un vai tas ir vajadzīgs? Kādi ir paņēmieni izrādes teksta radīšanai un vai teksts vispār ir vajadzīgs? Tā ir diskusijas tēma, būtu interesanti uzzināt ne tikai režisoru un dramaturgu viedokli, bet arī visu to cilvēku domas, kas piedalās izrādes veidošanā.

 

Valērija Surkova ir  teātra un kino režisore.

Izglītību sākotnēji ieguvusi kā aktrise skolā-studijā MXAT, Maskavā, vēlāk  M. Razbežkinas vadībā Kino un TV skolā ieguvusi dokumentālā kino režisora prasmes. 2010. gadā V.I. Hoķinenko vadībā kļuvusi par spēlkino režisori.

Pēc aktiera profesijas iegūšanas strādājusi teātrī “ET CETERA”. 2010. gadā uzņēmusi filmu “одноклассник.ru”, 2011. - īsfilmu “Āboli”.

Piedalījusies dažādās teātra labratorijās un festivālos, kā piemēram, festivālā “Teritorija” (Maskava), “Andreja Mogučija teātra telpa” (Sanktpēterburga), “Ļubimovka”(Maskava) u.c.
Iestudējumi: 2011. gadā “Alkonoveles” pēc L. Muļmenko lugas teātrī DOC, 2012. gadā izrāde “Pagāni” pēc A. Jablonskoja lugas teātrī DOC, 2013. gadā projekts Aleksandrinska teātra jaunās skatuves atklāšanai (Sanktpēterburga)  N. Vorožbitas lugas iestudējums “Meitene un vecene”.

 

Andrejs Urajevs "Staņislavska "pranajama""

 

Trešdiena 04/ 09

17:00

Daugavpils teātris, Lielā zāle

 

Mūsdienu teātrī ir jābūt laikmetīgam. Visam ir jābūt kā šeit, kā tagad. Aktuāls jautājums. Šodien? Vienmēr. Vakar un rīt. Tieši šo jautājumu sev uzdeva gan Eshils, gan Šekspīrs. Gan Meierholds, gan Brehts. Gan Staņislavskis.  Lai cik savādi tas liktos, bet visi teātra mākslas jauno virzienu radītāji  jau vairāk kā 100 gadu tā vai savādāk atsaucas tieši uz Staņislavski.                                                                                                                       Daži ar viņu diskutē, kāds viņu lamā, citi piekrīt un visi lasa viņa grāmatas. Kas tad ir par iemeslu tam, ka Maskavas MHAT (MXT) dibinātājs joprojām ir vienīgais oponents teātra jautājumos? Atbilde ir ļoti vienkārša. Staņislavskis kā neviens cits ir precīzi formulējis, kas ir laikmetīgums – kaisles patiesums un sajūtu patiesīgums. Laikmetīgums piemīt cilvēcisko attiecību dabiskai izpausmei. Par to ir viņa Sistēma un tajā ir viņa Metode. Lūk ir citāts no grāmatas, kas vienmēr atradās uz viņa galda un bija nodilusi no lasīšanas, „Atpakaļ pie dabas!” (Jogs Ramačaraka „Hatha Joga”). Katrs, kas kaut ko ir atklājis teātrī, vienkārši ir uzmanīgi lasījis Staņislavski.


Andrejs Urajevs - kustību režisors.

Nopelniem bagātais Krievijas kultūras darbinieks (Titulu piešķir Krievijas prezidents), Krievijas režisoru un kustību režisoru ģildes loceklis, vecākais kustību mākslas lektors Maskavas Teātra skolā (MHAT).

Kā pasniedzējs strādājis Hārvardas universitātē (ASV), Maskavas Teātra skolā, ZiemeļIlionoisas universitātē (ASV), Ščukina Augstā Teātra skolā (Maskava), Maskavas Valsts universitātē, Tambovas filiālē, kā arī daudzviet bijis pieaicinātais pasniedzējs.

Strādājis arī kā aktieris, režisors, kustību režisors un kaujas ainu režisors kino un teātrī.

Viens no ikgadējā internacionālā laikmetīgās mākslas festivāla “TERRITORIЯ” dibinātājiem.

 

Sīkāka informācija festivāla mājas lapā: www.telpadaugavpils.lv