Uzvara ar rūgtuma un ... cerību piegaršu Sporta ziņas
Daugavpils Lokomotīves spīdveja komanda ar uzvaru pabeidza 2020. gada Polijas eWinner 1. līgas čempionātu, taču ar 47:43 uzvaru pār Lodzas "Orzel" bija par maz, lai saglabātu vietu 1. līgā.
Nākamo sezonu sāksim 2. līgā, taču pēdējais mačs atnesa ne tikai uzvaru ar rūgtuma piegaršu, bet arī - ar cerību, ka pēc gada mēs varam atgriezties. Cita mērķa nemaz nedrīkst būt un pamats tādam mērķim ir.
Lai saglabātu vietu 1. līgā, "Lokomotīvei" vispirms pašai vajadzēja uzvarēt "Orzel" komandu vismaz ar 58:32 un iegūt trīs punktus (divi punkti plus papildus punkts par lielāku uzvaru atbildes mačā nekā bija zaudējums pirmajā savstarpējā mačā), bet tad cerēt, ka Bidgoščas "Polonia" pēdējā mačā savā mototrekā zaudēs Ostruvas "Ostrovia". Lodzas komanda ieradās Daugavpilī labākajā sastāvā ar 2018. gada Austrālijas čempionu Rohanu Tangeitu priekšgalā, bet mājiniekiem nevarēja palīdzēt "viesis" Vadims Tarasenko (pašam bija mačs Krosno komandā, kas vakar nodrošināja sev pakāpšanos uz 1. līgu), bet zviedrs Linuss Sudstrēms nevarēja ierasties uz maču, jo tika atcelts prāmja reiss. Līdz ar to likās diezgan nereāli savākt 58 punktus un to apliecināja jau mača pirmie braucieni.
Pirmā brauciena pēdējos metros motocikla defekta dēļ Pontuss Aspgrens atdeva pirmo vietu Marcinam Novakam (zviedrs apliecināja, cik ļoti viņa pietrūka mačos ar Toruņas un Ostruvas komandām...) - 3:3 vietā 2:4. Junioru pāris Ričards Ansviesulis un Francis Gusts (Oļegs Mihailovs šoreiz bija ielikts sastāvā ar 8. numuru un brauca Sundstrēma vietā) atveda 5:1 uzvaru un izvirzīja mājiniekus vadībā - 7:5, 4. braucienā pārliecinošu 5:1 uzvaru veda Gusts un Mihailovs, taču pēdējā līkumā noslāpa Oļega motocikls - 3:3 un pārsvaru neizdevās palielināt. Mača tiesnesis Arturs Kušmieržs pauzē starp braucienu sērijām izteicās diezgan trāpīgi - proti, šā mača sākums "Loko" ir kā visa sezona, kurā visu laiku kaut kas atgadās un daudzas reizes mazliet pietrūkst.
Pēc 9 braucieniem rezultāts bija jau 30:24 viesu labā, visi labi saprata, ka nepaliksim 1. līgā, bet tieši tāpēc īpaši pelnīta ir uzslava komandai par cīnīšanos līdz galam, par milzīgu vēlmi pabeigt sezonu ar uzvaru. Tas arī izdevās. Mača beigu daļu teicami aizvadīja Jevgeņijs Kostigovs (7 no 12 punktiem - pēdējos trijos braucienos un tajā skaitā divas skaistas uzvaras) un Aspgrens (vienīgais, kurš pārspēja Tangeitu un neļāva tam iegūt 15 no 15 iespējamajiem punktiem), arī Andrejs Kudrjašovs mača beigās atveda ļoti svarīgu uzvaru, palīdzēja arī visi pārējie un pirms diviem pēdējiem braucieniem "Lokomotīve" bija vadībā ar 40:38. Pirms pēdējā brauciena - 43:41, bet 15. braucienā Aspgrens un Kostigovs pielika punktu - 4:2 un 47:43 summā.
12 punkti Kostigova rēķinā, 10 - Aspgrenam, 8 - Gustam, 7 - Kudrjašovam, pa 5 - Mihailovam un Ansviesulim, bez punktiem (viens brauciens) Ernests Matjušonoks.
Nākamo sezonu sāksim 2. līgā, kur savulaik arī ienācām Polijas spīdvejā. Šī bija slktākā no "Lokomotīves" 16 sezonām Polijā, taču šī sezona dod iemeslu arī cerībām uz drīzu atgriešanos. Ja kāds iedomājas, ka 2. līgā būs "pastaiga", tad tas ļoti maldās. Nākamsezon gan 1., gan 2. līga būs vēl spēcīgākas, jo nākamsezon komandās ar vienu no pirmajiem pieciem numuriem (proti - pamatsastāvā) būs jābūt vismaz vienam braucējam vecumā līdz 24 gadiem (ieskaitot), turklāt tas var būt gan vietējais braucējs, gan leģionārs. Tas nozīmē, ka vairāki spēcīgi braucēji kļūs lieki Ekstralīgas klubiem un pāries uz 1. līgas klubiem, no kuriem savukārt izspiedīs vairākus braucējus uz 2. līgas komandām, plus parādīsues virkne ārzemnieku vecumā līdz 24 gadiem. Tā ka ir jau tagad jāsāk veidot spēcīgu komandu ar vismaz tādu pašu, bet vēlams -lielāku finansiālo bāzi. Mūsu pamats un cerība - mūsu talantīgie juniori, kuri šoreiz jau izcēlās gan Eiropas un un pasaules, gan Polijas spīdvejā, plus Mihailovs, kuram juniora vecums beidzies, plus Kostigovs, kurš aizvadīja krietni labāku sezonu nekā pērn, plus... Cerams, ka savu pēdējo vārdu nav vēl pateicis Ķasts Puodžuks. Plus... Pāris labi un mērķtiecīgi leģionāri. Plus līderis gan starp braucējiem, gan komandā kopumā. Ir piedāvāts palikt komandā Aspgrenam un viņam nekas nebūtu pret, taču viņš vēl pagaidīs - ja nu būs labs piedāvājums no kādas 1. līgas komandas. Pats grib palikt Kudrjašovs, bet te atkal pauzi ietur kluba vadība - Andrejs tomēr tika ņemts komandā līdera lomā un to viņš neattaisnoja. Katrā ziņā tā sauktais restarts ir vajadzīgs un to jāsāk veikt jau tagad. Nekāda traģēdija nav notikusi, 2. līgā būs pietiekami spēcīgas komandas un interesanti mači, kur varēs turpināt augt mūsu "talantu fabrika" (vēl taču ir Daniils Kolodinskis un vēl 2-3 puiši, kuri tieksies tikt sastāvā). Jāizdara secinājumus, jāuzlabo darbu ar iesācējiem un jābrauc uz priekšu - atpakaļ uz 1. līgu. Pēdējais mačs apliecināja, ka mums ir pa spēkam tajā atkal būt.
Informācija www.lokomotive.lv