Valsts vienotā klientu apkalpošanas centra pilotprojekts Daugavpilī ir noslēdzies veiksmīgi. Tiek plānoti turpmākie darbi. Pilsētas ziņas
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) sadarbībā ar vairākām valsts iestādēm un pašvaldībām piedāvā izveidot Valsts vienotos klientu apkalpošanas centrus (VVKAC) lielākās apdzīvotās vietās, tajā skaitā Daugavpilī, valsts iestāžu sniegtos pakalpojumus pēc iespējas apvienojot ar pašvaldību pakalpojumiem, bet pārējos novados pašvaldības sniegs dažus no valsts pakalpojumiem.
Par šādas pieejas dzīvotspēju liecina VVKAC tīkla pilotprojekts, kas tika īstenots Valmierā, Daugavpilī, Rojā un Aucē šī gada pirmajā pusgadā. Pilotprojekts ir noslēdzies, un līdz ar to Daugavpilī un Valmierā VVKAC darbu beigs 30.jūnijā. Visu valsts iestāžu pakalpojumus, kā arī iepriekš, var saņemt to reģionālajās nodaļās. Savukārt pilotprojektā iesaistītās Rojas un Auces pašvaldības ir gatavas turpināt iesākto sadarbību ar valsts iestādēm un arī turpmāk te varēs saņemt atsevišķus Lauku atbalsta dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Uzņēmumu reģistra un Valsts zemes dienesta pakalpojumus.
Izvērtējot sasniegtos rezultātus, VARAM šobrīd gatavo papildinātu 2013. gada februārī apstiprinātās Ministru kabineta „Koncepcijas par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi” versiju, kas tiks iesniegta izskatīšanai Ministru kabinetā 2014.gada rudenī. Šī koncepcija būs pamats tam, lai visā Latvijā tiktu izveidots VVKAC tīkls. Šie centri dos iespēju taupīt laiku un naudu, apmeklējot vienu klientu apkalpošanas centru, tā vietā, lai saņemtu sev nepieciešamos pakalpojumus atsevišķi katru savā valsts vai pašvaldības iestādē.
„Tā ir ļoti laba iniciatīva. Pilotprojekts padarīja pieejamākus, ērtākus un krietni ātrākus valsts iestāžu pakalpojumus mūsu iedzīvotājiem. Daugavpils pašvaldība ir ieinteresēta, lai pilotprojekts pārtaptu par pastāvīgu praksi Daugavpilī un arī citās pašvaldībās” secina Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis.
Noslēdzot projektu VARAM valsts sekretāra vietnieks IKT jautājumos Arnis Daugulis uzsver: „Pilotprojekts ļāva pārliecināties par to, ka valsts iestādes un pašvaldības var strādāt kopā un ir gatavas sadarboties, lai to pakalpojumi kļūtu ērtāki un pieejamāki iedzīvotājiem, uzņēmējiem un nevalstiskajām organizācijām. Visās projektā iesaistītajās pašvaldībās sajutām iedzīvotāju atbalstu un patiesu ieinteresētību, lai turpinātu darbu. Šobrīd mūsu uzdevums ir vienoties par labāko modeli VVKAC tīkla izveidei visā Latvijas teritorijā.”
Pilotprojekta partneri Daugavpilī - Latgales plānošanas reģiona Latgales uzņēmējdarbības centrs - novērtē padarīto. „Pašlaik ir apņēmušas divējādas sajūtas – prieks par paveikto un sasniegto VVKAC izveidē Daugavpils pilsētā, nožēla par to, ka šos pieprasītos pakalpojumus iedzīvotāji kādu laiku Daugavpilī nevarēs saņemt vienuviet. Tomēr ceram, ka pilotprojekta īstenošanas laikā gūtās atziņas un secinājumi būs noderīgs pamats nākotnes VVKAC modeļa izstrādei un veiksmīgai ieviešanai visā valstī”: tā uzskata Latgales plānošanas reģiona administrācijas vadītāja Iveta Maļina – Tabūne.
Pilotprojekta laikā visos centros kopā tika apkalpoti vairāk nekā 12 tūkstoši klienti, kas aptaujas anketās gandrīz vienbalsīgi pauž apmierinātību ar centros pieejamajiem pakalpojumiem un to kvalitāti. Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra „SKDS” direktors Arnis Kaktiņš norāda, ka saskaņā ar maijā veiktās sabiedriskās domas aptaujas datiem, 75,7% Latvijas iedzīvotāji atbalsta iespēju saņemt visus valsts pakalpojumus vienuviet, bet 71,6% vēlētos vienuviet saņemt gan valsts, gan pašvaldību pakalpojumus. Tikai 19,4% uzskata, ka ir jāsaglabā esošā kārtība, kad valsts un pašvaldību pakalpojumi tiek sniegti katrs savā iestādē. Ar aptauju rezultātiem var iepazīties šeit.
Informācijai:
VVKAC tīkla pilotprojektu ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu 2014.gada pirmajā pusgadā īstenoja VARAM sadarbībā ar vairākām valsts iestādēm un pašvaldībām. Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveide ir tikai viens no darbības virzieniem ceļā uz ērtākiem un kvalitatīvākiem valsts un pašvaldību pakalpojumiem. Lai radītu vienotus nosacījumus visiem publisko pakalpojumu sniedzējiem, pakalpojumi kļūtu kvalitatīvāki un to saņemšana ērtāka, ir izstrādāts Publisko pakalpojumu likuma projekts, kas 2014. gada 8.maijā tika izskatīts Saeimā 1. lasījumā. Tiek radītas jaunas iespējas saņemt pakalpojumus elektroniski. Lai nevajadzētu tos meklēt dažādo iestāžu vai pašvaldību tīmekļa vietnēs, arvien vairāk publiskie pakalpojumi elektroniski ir pieejami vienotajā portālā www.latvija.lv. Tiem cilvēkiem, kuri pagaidām vēl nav gatavi izmantot e-pakalpojumus, tiek plānotas apmācības un klātienes konsultācijas, tiek veidoti interneta pieejas punkti bibliotēkās.
Infografika: Publisko pakalpojumu pilnveide
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Sabiedrisko attiecību nodaļa
Tel.: 67026533
E-pasts: prese@varam.gov.lv
www.twitter.com/VARAM_Latvija
Informācijai:
Gunta Misāne, pilotprojekta komunikāciju konsultante,
gunta@comperio.lv, 29115356
Plašāka informācija par Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla pilotprojektu: www.vvkac.lv un www.twitter.com/vvkac
Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru pilotprojekts tiek īstenots projekta Nr.1DP/1.5.1.2.0/08/IPIA/SIF/002 “Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošana” ietvaros. 85% no projekta finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību un 15% Latvijas valsts. Aktivitāti administrē Valsts kanceleja sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu.