J. Lāčplēsis: „Pilsēta ir gatava pirkt Baltkrievijā ražotos tramvajus, bet tikai strikti līguma ietvaros” Pilsētas ziņas

97

Pirmdien Daugavpils Domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis apmeklēja Baltkrievijas galvaspilsētu Minsku ar mērķi tikties ar uzņēmuma „Belkomunmaš” vadību un apskatītu uzņēmuma iespējas.

Notika tikšanās ar uzņēmuma direktoru Vladimiru Koroļu, Baltkrievijas ģenerālkonsulu Daugavpilī Viktoru Geisiku, Latvijas vēstniecības pirmo sekretāru Daini Freimani un uzņēmuma speciālistiem.

Tikšanās laikā tika paziņots, ka Daugavpils mērs brauca uz rūpnīcu „Belkomunmaša” , bet ieradās rūpnīcā „Stadler”. Viena no Eiropā lielākajām dzelzceļa transporta ražošanas kompānijām  iegādājās 60% Baltkrievijas rūpnīcas akciju. Šis kopuzņēmums vinnēja konkursu par divstāvu ātrgaitas aerobusu piegādi Maskavai. Līguma suma 500 miljoni eiro. Jau tiek būvēts jauns ražošanas korpuss, kur ražos jaunus un ātrus vilcienus.

Šveices un Baltkrievijas kopuzņēmuma direktors Vladimirs Koroļs uzsvēra, ka „Belkomunmaš” saistības par tramvaju izgatavošanu ir gatavi pildīt. Apskatot cehus Daugavpils mērs pārliecinājās, ka uzņēmums spēj izpildīt pasūtījumu- kā četrasu, tā arī sešasu vagonus. Nekādu tehnisku šķēršļu nav.

„ Man nepatīk tas, ka uzreiz pēc konkursa  izmaksu sadārdzinājums bija 1,5 miljoni latu. Bet iepriekšējais Dome sastāvs tam piekrita”, skaidro Jānis Lāčplēsis. Bet klupšanas akmens nav šajā apstāklī. 12 tramvajus pilsēta pērk ES projekta ietvaros. Līguma nosacījumi ir punktuāli jāpilda visām pusēm, pretējā gadījumā sekos soda sankcijas un daļu ES naudas pilsēta var zaudēt.

Pilsētas vadītājs atgādināja, ka pirms vairākiem gadiem, kad tikai sākās šī projekta apspriešana, runa bija par tramvaju komplektēšanu Daugavpilī. Tas būtu ļāvis izbēgt no virknes birokrātisku formalitāšu, tai skaitā specifikācijas apliecināšana ES prasību atbilstībai. Bet tika izvēlēts cits variants. Konkursā uzvarēja „Belkomunmaš”un Latvijas SIA „Agment Consulting Bureau”.  Rūpnīca uzņēmās tehnisko darbu veikšanu, bet Latvijas partneri administrēšanu, tas ir tulkošanu, visu formalitāšu ievērošanu. Juridiski pašvaldība var risināt jautājumus tikai ar kopuzņēmumu. Ja Baltkrievijas puse varētu arī nezināt ES projektu realizācijas nianses, tad Latvijas partneriem to jāzina, jo par to viņi arī saņem naudu.

Pārrunu laikā Baltkrievijā tapa zināms, ka līdz šim nav tehniskās dokumentācijas tulkojuma latviešu valodā, kā to prasa līgums. Projekta termiņš beidzās 20 oktobrī. Ar šo dienu tiek piemērotas soda sankcijas- 500 lati dienā.

„ Daugavpils pašvaldība neizvirzīja stingros noteikumus. Tie ir projekta nosacījumi un  pilsēta tos nevar mainīt, kā arī nav tiesību pārkāpt kādu no punktiem”, skaidro Lāčplēša kungs. Pretējā gadījumā Daugavpils var zaudēt daļu no ES naudas, bet papildus izmaksas būs jāsedz no pilsētnieku maciņiem. To pieļaut nedrīkst.

Daugavpils mērs Minskā pārliecinājās, ka rūpnīca spēj izpildīt pasūtījumu. Jau otrdien rūpnīcas pārstāvis dodas uz Rīgu, lai kopā ar Latvijas partneriem risinātu jautājumu, kā iziet no radušās situācijas. Ja, tomēr, tiks paziņots, ka saistības un ES prasības neizdosies pildīt, Daugavpils gatava steidzami rīkot jaunu konkursu. Daugavpils mērķis ir iegādāties jaunus tramvajus par ES līdzekļiem un modernizēt Tramvaju uzņēmumu.

Informāciju sagatavoja Domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Izmantojiet Google Translate, lai tulkotu vietni

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība neuzņemas atbildību par tulkojuma precizitāti!