Latviešu
IestatījumiViegli lasīt
Piekļūstams saturs
Fonta izmērs
Kontrasts

Pārpildītie konteineri – sliktas pārvaldības prakse vai arī vēsture, kam nav jāatkārtojas? Pilsētas ziņas

984
Pārpildītie konteineri – sliktas pārvaldības prakse vai arī vēsture, kam nav jāatkārtojas?

Lielākajai daļai pilsētas iedzīvotāju atmiņā ir vēl palicis tas laiks, kad pāris gadus atpakaļ pārpildītie konteineri un stihiskās izgāztuves blakus sadzīves atkritumu konteineriem pašvaldībā nebija nekas pārsteidzošs. Labi, ka šie laiki ir aizgājuši, cerēsim, uz neatgriešanos un līdz ar publiski privātās kapitālsabiedrības SIA “AADSO” sadzīves atkritumu apsaimniekošanas darbību uzsākšanu, pilsētā vairs nav manāmi masveidā pārpildīti sadzīves atkritumu konteineri, ir organizēta korekta atkritumu apsaimniekošanas sistēma klientu interesēs un iedzīvotāji maksā par pieteikto atkritumu tvertnes tilpumu, nevis tukša gaisa pārvadāšanu uz atkritumu poligonu.

Tomēr, ja atcerēsimies vēsturi, var rasties jautājums - kur tad īsti slēpās pārpildīto konteineru sākotnējais cēlonis? Vai tā ir vienkārši bija slikta sadzīves atkritumu apsaimniekotāja pārvaldības sistēma vai tomēr kāds cits iemesls? Īstenībā atbilde ir pavisam vienkārša – viens no iemesliem bija pārāk maza tilpuma, vai nepietiekoša daudzuma konteineri konkrētās adresēs, ko bija pasūtījis klients. Protams, loģiski domājot īsti nav saprotams, kā šie konkrētie klienti bija iecerējuši samazināt saražoto atkritumu daudzumu piesakot neatbilstoša daudzuma, vai tilpuma atkritumu konteinerus. Noteikti tika liktas cerības uz to, ka apkārt pie konteineriem izmētātie atkritumi paši par sevi pazudīs vai arī par to savākšanu samaksās kāds cits. Diemžēl pasakas dzīvē nenotiek, tāpēc nekāds cits efekts, kā vien piesārņotā pilsētas vide, netika sasniegts.

Labi, ka laiki mainās, un gribētos ticēt, ka arī klienti kļūst apzinīgāki un gudrāki. Liela nozīme, protams, arī ir pozitīvai sadarbībai starp klientu un sadzīves atkritumu apsaimniekotāju, kā rezultātā var tikt sasniegti optimālākie mērķi. Cieša sadarbība, piemēram, ar lielākajiem klientiem (daudzdzīvokļu namu apsaimniekotāji u.c.) rezultējas ar korektu atkritumu konteineru izvešanas biežuma, konteineru skaita un tilpuma noteikšanu, kā arī konstruktīvu komunikāciju starp pakalpojuma pasūtītāju un sadzīves atkritumu apsaimniekotāju. Ja gadās situācijas, kad konkrētā vietā objektīvu iemeslu dēļ palielinās apsaimniekojamo sadzīves atkritumu daudzums, šo situāciju ir salīdzinoši vienkārši atrisināt, informējot par situāciju konkrētā nama apsaimniekotāju organizāciju, kas jau tālāk risinās šo jautājumu ar pašvaldības sadzīves atkritumu apsaimniekotāju. Ir jāatceras, ka klientam konteiners tiek izsniegts bezatlīdzības lietošanā un klients apmaksu veic tikai pieteikto atkritumu tvertnes tilpumu pēc noteiktā tarifa, tāpēc nav loģiska un racionāli pamatota rīcība pieteikt mazāku konteineru daudzumu, kā nepieciešams, ar mērķi iegūt lielāku līdzekļu ekonomiju.

Protams, dzīvē situācijas mēdz būt dažādas un katru individuāli radušos situāciju arī ir jāvērtē atsevišķi. Pie jebkuras problēmas, kas varētu rasties atkritumu apsaimniekošanas jomā, privātpersonām, it īpaši privātā sektora iedzīvotājiem, pirmkārt ir jāgriežas pilsētas pašvaldības sadzīves atkritumu apsaimniekošanas organizācijā SIA “AADSO” (abonentu nodaļas kontakttelefoni: 65449032; 65499033 vai e-pasts: aadso@razosana@inbox.lv), lai konstruktīva dialoga veidā atrisinātu jebkuru problēmsituāciju. SIA “AADSO” sadzīves atkritumu apsaimniekošanas laikā katru dienu tiek veikta komunikācija ar klientiem un pievērsta uzmanība pat vissīkākajiem klientu interesējošajiem jautājumiem, kā rezultātā arī pašvaldības atkritumu apsaimniekošanas sistēma ir organizēta visaugstākajā līmenī, respektīvi, tiek nodrošināts maksimāli iespējamākais finansiāli lētākais sadzīves atkritumu apsaimniekošanas tarifs un kvalitatīvs pakalpojums ikvienam no klientiem.

Nav lieki atkārtoti atgādināt, ka SIA “AADSO” pašvaldības sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sistēmu ir sakārtojusi un uzlabojusi, pieliekot maksimālās pūles un profesionālu darba ētiku. Vai arī klienti var, ko darīt, lai šī sistēma funkcionētu vēl labāk, tādējādi radot vēl optimālākus darba vides apstākļus? Jā, var – kā pirmais, ko derētu atzīmēt – atkārtoti lūdzam konteineros nebērt karstus izdedžus un pelnus, kā arī neliet konteineros uz tiem ūdeni. Pie mīnus grādu temperatūras konteinerā esošie sadzīves atkritumi vienkārši pārvēršanas sasalušā ledus masā, ko nav iespējams iekraut atkritumu savākšanas automašīnā, taču pie plus grādu temperatūras konteinerā ielietais ūdens pa mikroplaisām sāk tecēt laukā no konteinera, radot neestētisku vidi apkārt konteineram.

Īstenībā ar sadzīves atkritumu apsaimniekošanu ir tāpat kā ar jebkuru citu sniegto pakalpojumu – ja pastāv laba komunikācija, cieņa un godprātīga attieksme starp klientu un apsaimniekotāju, visas radušās problēmas un jautājumi vienmēr ir risināmi, līdz abām pusēm panāktais variants apmierina. Šādā optimālā variantā ieguvēji ir visi, tajā skaitā arī pašvaldības vizuāli estētiskais stāvoklis, kas nenoliedzami ir strauji uzlabojies no 2017.gada, kad Daugavpils pilsētas pašvaldības atkritumu apsaimniekošanu uzsāka SIA “AADSO”.

 

 

 

 

Informāciju sagatavoja:

SIA “Atkritumu apsaimniekošanas Dienvidlatgales starppašvaldību organizācija”

Izmantojiet Google Translate, lai tulkotu vietni

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība neuzņemas atbildību par tulkojuma precizitāti!