Skolotājs skolotājam un visi kopā – skolēniem Izglītības ziņas
Jau par tradīciju ir kļuvusi pilsētas pedagogu metodiskā konference, kas ir kā ievads jaunam mācību gadam. Šogad tā notika 28.augustā 13.vidusskolā, aicinot skolotājus atklāt tēmu ”Mana pieredze mācību procesa diferenciācijā un individualizācijā”. Laikam jau katra skolotāja moto ir Raiņa teiktais: „Dodot gūtais neatņemams”, un katra skolotāja darbības dziļākā būtība ir dalīties – zināšanās, pieredzē, sirdsgudrībā. Metodiskā konference ir iespēja uzklausīt vienam otru, uzzināt kaut ko jaunu, atcerēties ko piemirstu, ko noteikti var izmantot savā darbā.
Uzrunājot klātesošos, Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes metodiķe bilingvālās izglītības jautājumos Silvija Mickeviča izteica pateicību visiem, kuri iesūtīja darbus konferencei. Šogad konferencē tika popularizētas 33 idejas, kā realizēt individuālu un diferencētu pieeju skolēniem klasē. Darbi ir tapuši gan individuāli, gan grupās, skarot visdažādākās tēmas, bet kopīgais visām – skolēna nozīmīgums un svarīgums mācību procesā.
Atklājot konferenci, Vispārējās izglītības nodaļas vadītāja Ināra Sprindžuka iepazīstināja pedagogus ar metodiskā darba prioritātēm 2012./2013.mācību gadam. I.Sprindžuka uzsvēra, ka metodiskā diena ir nozīmīga gan tiem, kuri savu pieredzi atklāj, gan tiem, kuri to uzklausa. Visiem klātesošajiem tika novēlēts veiksmīgs mācību gads un ar vērtīgu informāciju bagāta diena.
Pozitīvisma noskaņu zālē ieviesa Krāslavas Valsts ģimnāzijas direktora vietniece, Mg. psych. Ilga Stikute, jo viņas prezentācija un uzstāšanās bija veltīta pozitīvas gaisotnes nozīmei mācību procesa individualizācijā un diferenciācijā. I.Stikute atgādināja, ka skolotājs nevar iemācīt, viņš var tikai radīt apstākļus un vidi veiksmīgām mācībām, redzot un saskatot katru bērnu.
„Visi bērni vienādi... Katrs tik atšķirīgs” – tāda bija Izglītības iniciatīvu centra programmu koordinatores, Mg. paed. Sandras Kraukles, uzstāšanās tēma. Bērnu tiesību ziņa visi ir vienādi, tomēr katram ir vajadzīga un nepieciešama atšķirīga attieksme un pieeja. Taisnīgums izglītībā ir tāda atbalsta sniegšana, lai katrs bērns spētu to pašu, ko visi. Skolotāja un skolēna skatījums uz apgūstamo atšķiras, tāpēc svarīgi ir piedāvāt bērna mācīšanās stilam atbilstošas aktivitātes, lai mācību process būtu veiksmīgs.
Turpmākais konferences darbs noritēja meistarklasēs „100 minūtes no skolotāju pieredzes”
jomās: Valoda un literatūra; Matemātika, fizika, informātika; Dabaszinības, bioloģija, ķīmija; Sākumskola; Māksla, vēsture, mājturība. Apkopojot meistarklasēs gūto pieredzi, jāsecina, ka skolotāji arvien un arvien spēj atklāt jaunas iespējas un risinājumus, kā mācību procesu padarīt saistošāku. Ja skolotāji ir radoši paši, spēj radīt radošu vidi, tad šo radošumu viņi sagaida arī no saviem audzēkņiem, jo mācību procesā nozīmīgs ir tieši pašu skolēnu radītais. Konferencē vairāki skolotāji atklāja, kā strādā iekļaujošas izglītības sistēmas apstākļos, un tieši šajā jomā īpaši nozīmīga un būtiska ir diferenciācija un individualizācija.
Lai to radošumu, pozitīvismu un gaišumu, ko veidoja konference, izdodas saglabāt katrā mācību gada dienā!
Vispārējās un profesionālās izglītības pārvalde īpašu paldies par viesmīlību un piedāvātajām telpām velta 13.vidusskolas administrācijai, bet par sagādāto muzikālo pārsteigumu – 13.vidusskolas diksilendam (vadītājs Arnolds Grīnberts)!
Informāciju sagatavoja:
Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes
sabiedrisko attiecību speciāliste
Anita Pleša
t.65407434,