Lai veiksmes stāsts turpinās! Izglītības ziņas

182

2.maijā Daugavpils 16.vidusskolā notika Eiropas Sociālā fonda projekta „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” seminārs

„Kompetence+Kvalitāte+Kreativitāte= Konkurētspējīgs pedagogs”.

Semināra atklāšanā Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājas 1.vietnieks Vitālijs Azarevičs pateicās par paveikto darbu gan projekta vadībai, gan pedagogiem, kuri pieteicās dalībai aktivitātēs, tādējādi bagātinot gan sevi, gan sniedzot ieguldījumu izglītības sistēmas uzlabošanā un pilnveidošanā. Pasākuma dalībniekiem V.Azarevičs novēlēja gūt jaunas atziņas un iespaidus, kas noteikti rosinās pozitīvas izmaiņas turpmākajā darbā.

Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes vadītāja Marina Isupova savā uzrunā atzīmēja, ka skolotāja profesijai tiek izvirzītas visaugstākās prasības, kuras pedagogi arī godprātīgi cenšas attaisnot, pastāvīgi pilnveidojot savu kvalifikāciju. Izglītības sistēmas optimizācija jau kļuvusi par ierastu parādību un skolotājiem ir svarīgi  būt gataviem jebkurām pārmaiņām un arvien jauniem mērķiem.

LIZDA pilsētas arodorganizācijas priekšsēdētāja Anna Junele projektu novērtēja kā veiksmīgu, jo tam pieteicās un tajā iesaistījās ļoti liels skaits pedagogu, kuri pierādīja, ka ir pieredzes bagāti, radoši, talantīgi un spējīgi izmantot jaunākos tehniskos sasniegumus, lai mācības kļūtu interesantākas gan skolēniem, gan pašiem skolotājiem.

Plenārsēdi atklāja Eiropas Sociālā fonda projekta „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” koordinatore Evija Papule, kura klātesošos informēja, ka visā Latvijā šajā projektā iesaistījās 39 tūkstoši pedagogu un dalība tajā ir kā veiksmes stāsts. Projekts sākās 2009.gada rudenī un tagad tā darbība tuvojas noslēgumam, taču jau no 2014.gada 1.jūnija Latvijā tiks ieviesta pedagogu darba novērtēšanas sistēma, kura zināmā mērā saistīsies ar projekta laikā iesāktajām aktivitātēm. Evija Papule aicināja visus turpināt iesākto darbu sava profesionālā līmeņa paaugstināšanā un novēlēja vērtīgu un piepildītu semināra dienu.

Baiba Bašķere, LIZDA speciāliste vispārējās izglītības jautājumos, savā runā „Pedagogu gatavība, motivācija un reālas iespējas ilglaicīgai izaugsmes karjerai” uzsvēra, ka augstās prasības garantē to, ka skolās strādā augsti izglītoti profesionāļi. Uzsākot projektu, pedagogi mācījās vērtēt un analizēt nevis skolēnus, bet sevi un savu darbību, rūpīgi izsverot, kas no paveiktā vai darāma ir nozīmīgs arī citiem pedagogiem un būtisks mācību procesa uzlabošanai. Baiba Bašķere atzīmēja, ka ir vajadzīga personīgā un profesionālā drosme, lai uzsāktu ko jaunu, vēl nebijušu.

Zane Matesoviča, Microsoft Partners in Learning programmas vadītāja Latvijā, prezentācijā

„Tehnoloģiju vieta un nozīme mūsdienīgā mācību procesā” vēstīja par jaunāko tehnoloģiju nozīmi mācību procesā, jo dators bez prasmīgas skolotāja vadības negarantē izglītības kvalitāti. Skolotājam ir jāprot izmantot jaunākās iespējas, ko piedāvā IKT. Z.Matesoviča iepazīstināja ar Microsoft piedāvātajiem rīkiem dažādu atraktīvu un saistošu jauninājumu ieviešanā reizēm rutīnas pilnajā skolas ikdienā.

Gunārs Strods, Dr.paed., Rēzeknes Augstskolas Izglītības un dizaina fakultātes lektors, uzstājās ar informāciju „Skolotāju un skolēnu inovatīvie projekti sabiedrībai” un zināmā mērā turpināja iepriekšējās runātājas teikto, uzsverot, ka informācija pati par sevi nav zināšanas, svarīgi ir radoši izmantot jau esošo pieredzi, radot laikmetam atbilstošu produktu. G.Strods pievērsās jautājumam par sociālā riska mazināšanu, kompetenču centru izveides nozīmi, karjeras izglītību, mācību uzņēmumu sistēmas un mentoru kompāniju izveidi.

Pēc plenārsēdes visi tika aicināti piedalīties radošajās darbnīcās, kuras piedāvāja pedagogiem palūkoties uz sevi un savu darbu no mazliet atšķirīga skatupunkta, atklājot pavisam jaunas, nepelnīti piemirstas vai par nebūtiskām uzskatītas ikdienas darba šķautnes.

Inga Baltace, Daugavpils l2.vidusskolas direktores vietniece audzināšanas jomā, latviešu valodas un literatūras skolotāja, iepazīstināja ar tēmu „Mentoru profesionālā pilnveide un radošums”, sniedzot plašāku ieskatu jēdziena „mentors” izpratnē un būtībā, aicinot saprast, ka mentors ir cilvēks, kurš ir gatavs papildināt un pilnveidot zināšanas, īpašības un prasmes; viņš ir gan draugs, gan palīgs, gan padomdevējs kā skolotājam, tā skolēnam.

Skaidrīte Ūzuliņa, Daugavpils Universitātes doktorante, prezentācijā ,,Skolotāja sociāli emocionālā kompetence” pievērsās emocionālās inteliģences tēmai, kura šobrīd plaši tiek pētīta pasaulē, uzsverot, ka zināšanu apjoms negarantē veiksmi un panākumus darbā un dzīvē. Emocionālā inteliģence ir  spēja kontrolēt un vadīt sevi, spēja iedarboties uz konkrētām situācijām darbā un dzīvē.

Ilga Stikāne, Krāslavas Valsts ģimnāzijas direktora vietniece audzināšanas jomā, latviešu valodas un literatūras, un psiholoģijas skolotāja, psiholoģijas maģistre un mentore, uzrunāja klausītāju sirdis, aicinot padomāt, vai un kā novadītā stunda spēs mainīt ko būtisku savā vai skolēna dzīvē. Būtiska un svarīga ir vide, ko veido skolotājs, ko rada ģimene, lai bērnā būtu griba un gudrība, kārtība un nopietnība, pacietība, žēlsirdība un mīlestība.

Gints Bude, modes dizainers, atgādināja, ka skolotājs ir publiska persona, kas ar savu ārējo izskatu spēj iedarboties uz auditoriju, un tāpēc svarīgi ir apzināties un noskaidrot, kādu ziņu ar savu tēlu katrs nodod apkārtējiem. Gints Bude uzsvēra, ka skolotājam ir ļoti lielas iespējas rosināt pārmaiņas savos skolēnos, tāpēc vienmēr ir jāapzinās sava loma un nozīme.

Andžejs Reiters, izaugsmes treneris, bioenerģijas eksperts, atklāja tēmu „Sabiedrība un personība 21. gs.”, atraktīvi un pārliecinoši klausītājus ievadot enerģiju pasaulē, izskaidrojot horizontālās un vertikālās enerģijas darbības pamatus un aicinot skolotājus būt patiesiem gan darbos, gan emocijās, jo bērni, īpaši „indigo” paaudze, ir atvērti un notic tikai patiesām un īstām emocijām.

Egils Viļumovs, Daugavpils teātra aktieris, atgādināja darbnīcas dalībniekiem, cik svarīga skolotājam ir runas mākslas pārvaldīšana, un palīdzēja apgūt dažādus paņēmienus, lai klasē teiktie vārdi „nonāktu” līdz skolēnu prātiem un arī sirdīm.

Semināra noslēgumā Evija Papule pauda gandarījumu gan par pagājušo semināru, gan par visu projekta laikā paveikto un aicināja skolotājus arī turpmāk būt drosmīgiem un aktīviem.

ESF projekta „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” koordinatore Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldē Ilona Bohāne sniedza semināra kopsavilkumu un raksturoja Daugavpils pilsētas un novada pedagogu dalību projektā, novērtēja tā apjomu un nozīmīgumu arī turpmākajā skolotāju profesionālajā darbībā.

Projekta vadības grupa izsaka pateicību Daugavpils 16.vidusskolas direktorei Taisai Voroņeckai un skolas administrācijai par viesmīlību un pilnvērtīgam darbam nepieciešamo apstākļu nodrošināšanu.

            Semināra dalībnieki saņēma vērtīgu ceļamaizi turpmākajai virzībai – uz sevis un savu skolēnu izzināšanu, pilnveidošanu un kustību uz priekšu un augšup!

 

 

Informāciju sagatavoja:

Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes

sabiedrisko attiecību speciāliste

Anita Pleša

t.65407434

 

Izmantojiet Google Translate, lai tulkotu vietni

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība neuzņemas atbildību par tulkojuma precizitāti!