Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi Daugavpils pilsētas 4.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē Izglītības ziņas

331
Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi Daugavpils pilsētas 4.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē

Daugavpils pilsētas 4.speciālā pirmsskolas izglītības iestāde īstenoja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursu A programmu 24 stundu apjomā „Mūsdienu metožu pielietošana efektīva pedagoģiskā procesa organizācijai bērniem ar speciālām vajadzībām”. Kursi tika organizēti laika posmā no 5.aprīļa līdz 8.aprīlim, tajos piedalījās 15 pedagogi no Daugavpils pilsētas vispārizglītojošām pirmsskolas izglītības iestādēm.

Kursu programmas mērķis bija pilnveidot pirmsskolas izglītības skolotāju kompetences, iepazīstināt ar speciālās pedagoģijas būtību, sniegt priekšstatu par atbalsta pasākumu organizāciju, sniegt padziļinātu izpratni par dažādiem attīstības traucējumiem pirmsskolas vecuma bērniem (somatiskās saslimšanas, jauktie attīstības traucējumi un valodas traucējumi), kā arī sniegt zināšanas par efektīva pedagoģiskā procesa organizācijas formām, metodēm un paņēmieniem darbā ar bērniem ar speciālām vajadzībām.

Kursu dalībniekiem tika sniegts teorētiskais materiāls, praktiski piemēri un meistarklases dažādu darba formu organizēšanai bērniem ar speciālām vajadzībām dažādās vecumposmu grupās. Liels uzsvars tika likts uz bērnu sagatavošanu skolai un sadarbības formu ar vecākiem daudzveidīgu izmantošanu, nodrošinot atgriezenisko saikni starp pirmsskolu un ģimeni. Iestādes vadītāja J.Jankovska sniedza ieskatu speciālās izglītības attīstības vēsturiskajā un mūsdienu aspektā, speciālajām pirmsskolas izglītības programmām un to reglamentējošiem dokumentiem, kā arī par pirmsskolas un sākumskolas pārejas perioda pēctecību. Pirmsskolas izglītības iestādes medicīniskā persona stāstīja par darba specifiku un prasībām efektīvas attīstošās vides organizācijas iespējām bērniem ar somatiskām saslimšanām, par to kategorijām, psihosomatisko stāvokli, metodēm un paņēmieniem, ārstnieciski profilaktiskajiem pasākumiem tā stabilizēšanai un uzlabošanai, ar praktiskiem piemēriem un video prezentācijām rādīja, kā var organizēt un vadīt atbalsta pasākumus un koriģējoši atveseļojošus pasākumus. Skolotāja logopēde O.Čapkeviča stāstīja par bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, attīstības likumsakarībām, to raksturojumu, sniedza praktiskus piemērus bērnu motivācijas veicināšanai, saskarsmes un komunikācijas prasmju veidošanai bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Skolotāja logopēde N.Černihoviča gan teorētiski, gan praktiski rādīja, kā organizēt darbu ar bērniem ar valodas attīstības traucējumiem, par metodēm un paņēmieniem ārpusnodarbību un individuālā darba organizēšanā valodas korekcijai un attīstīšanai, kā arī par daudzveidīgām sadarbības formām ar vecākiem bērnu sagatavošanā skolai. Vadītājas vietniece L.Pudāne sniedz praktiskus piemērus un paņēmienus, kā var organizēt rotaļnodarbības un ārpusnodarbību laiku bērniem ar speciālām vajadzībām, dalījās ar labās prakses piemēriem mācību un attīstošas vides veidošanā, kas veicina bērnu motivāciju. Videomateriālos rādīja, kā organizēt un plānot rotaļnodarbības un korekcijas darbu bērniem ar speciālām vajadzībām. Pirmsskolas izglītības skolotājas praktiski darbojās un izgatavoja līdzekļus aromterapijai, varēja salīdzināt un padarboties ar dažādiem materiāliem: smiltīm (kvarca un kinestētiskajām), izgaismotu tāfeli utt. Kursu nodarbību laikā skolotājiem bija iespēja redzēt interaktīvās tāfeles izmantošanas iespējas pirmsskolā, kā arī pašiem praktiski izmēģināt tās daudzveidīgās izmantošanas funkcijas.

Kursu dalībnieki savās atsauksmēs augstu novērtēja kursu organizācijas kvalitāti, piedāvātā materiāla daudzveidību, kā arī izteica atzinību par sniegtajiem praktiskajiem materiāliem atbalsta pasākumu organizēšanā, metožu un paņēmienu un praktiskā materiāla kvalitāti un daudzveidību, informācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējām pirmsskolā, psiholoģiski pedagoģiskās palīdzības sniegšanas veidiem, motivācijas veidošanas iespējām un pedagoģiskā procesa organizēšanas specifiku darbā ar bērniem ar speciālām vajadzībām.

Sakām paldies kursu dalībniekiem par atsaucību un kvalitatīvu dialogu kursu programmas realizācijas laikā!

 

Informāciju sagatavoja:

Daugavpils pilsētas

4.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes

vadītāja vietniece

Lilita Pudāne

Izmantojiet Google Translate, lai tulkotu vietni

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība neuzņemas atbildību par tulkojuma precizitāti!