IestatījumiViegli lasīt
Piekļūstams saturs
Fonta izmērs
Kontrasts

Dalība konferencē “Izglītība un zinātne ilgtspējīgai attīstībai” Izglītības ziņas

103
Dalība konferencē “Izglītība un zinātne ilgtspējīgai attīstībai”

UNESCO Latvijas Nacionālā komisija sadarbībā ar Daugavpils Universitāti un Valsts izglītības satura centru š.g. 2. un 3.decembrī Daugavpils Universitātē organizēja starptautisku konferenci “Izglītība un zinātne ilgtspējīgai attīstībai”. Konferencē tika iesaistīti Latvijas un ārzemju pārstāvji gan no pirmsskolas izglītības iestādēm, gan no vispārizglītojošās un augstākās izglītības iestādēm, gan no sabiedriskajām un nevalstiskajām organizācijām un kopienām.

Daugavpils pilsētas 9.speciālo pirmsskolas izglītības iestādi pārstāvēja iestādes vadītāja I.Andrijauskiene. Konferences laikā tika izskatīti trīs tematiskie virzieni: “Kā pārveidot pasauli par labāku vietu mums visiem, pilnveidojot augstāko izglītību un attīstot pētniecību”, “Kā pārorientēt pedagoģiju labākai nākotnei”, “Kā veicināt mērķtiecīgu rīcību, kas veicina ilgstpējīgu attīstību”. Visi konferences dalībnieki uzklausīja dažādas pieejas un dalījās ar idejām, labās prakses piemēriem un pieredzi tālākai izmantošanai gan darbā, gan arī pedagogu profesionālajā pilnveidē, savā darbā un dzīvē ieviešot ilgtspējīgas attīstības principus. Konferences laikā tika organizēti diskusiju galdi, kur satikās dalībnieki gan no Latvijas, gan no citām valstīm, lai kopīgi diskutētu par izglītību kā iespēju ilgtspējīgai attīstībai. I.Andrijauskiene iepazīstināja diskusijas dalībniekus ar ES Comenius projekta “From tiny acorns giant oak trees grow: Experience in a Comenius project” mērķi, uzdevumiem, ieguvumiem un rezultātiem. Cēsu pilsētas vidusskolas pārstāves I.Lāce-Sējāne un A.Sīmane dalījās pieredzē ar labās prakses piemēru “Mācīšanās vienam no otra”. S.Zariņa, E.Drelinga un E.Krastiņa no Daugavpils Universitātes prezentēja lasītprasmes integrēšanu dažādu mācību priekšmetu saturā: mācību komplekta “Raibā pasaule” 1.klasei analīzi un izvērtējumu ilgtspējīgas izglītības kontekstā. A.Kabadaji no Turcijas Necmettin Erbakan University iepazīstināja konferences dalībniekus ar pirmsskolas vecuma bērnu tēva tēla uztveri, izmantojot attēlus: “The preschoolers’ perceptions of their fathers through pictures”.

Konferences dalībnieki lielu uzmanību veltīja jautājumam par iespēju izglītības ilgstpējīgo attīstību integrēt gan mācību un ikdienas darbībā. Tika apspriestas jaunas partnerattiecības starp augstskolām, pētniekiem, nevalstiskajām organizācijām un kopienām.

 

Informāciju sagatavoja:

Daugavpils pilsētas

9.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes

vadītāja

Ināra Andrijauskiene

Izmantojiet Google Translate, lai tulkotu vietni

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība neuzņemas atbildību par tulkojuma precizitāti!