IestatījumiViegli lasīt
Piekļūstams saturs
Fonta izmērs
Kontrasts

Bērnu runas un valodas attīstība, izmantojot asociatīvo domāšanu Izglītības ziņas

261
Bērnu runas un valodas attīstība, izmantojot asociatīvo domāšanu

Š.g. 25.novembrī Daugavpils pilsētas 17.pirmsskolas izglītības iestādē pulcējās pilsētas logopēdi, lai dalītos savā pieredzē par tēmu „Bērnu runas un valodas attīstība, izmantojot asociatīvo domāšanu”.

Pieredzes apmaiņas seminārā savā pieredzē dalījās Daugavpils pilsētas 17.pirmsskolas izglītības iestādes logopēdes Modesta Ratnika ar tēmu „Mnemotehnika kā asociatīvās domāšanas veicinātāja 3 – 4 gadus veciem bērniem”, Lolita Pirogova ar tēmu „Asociatīvā domāšana kā bērnu runas un valodas attīstītāja ” un vadītājas vietniece Velta Prokofjeva par Edvarda de Bono „Sešu domāšanas cepuru” metodiku.

Šodien tik ļoti daudz tiek runāts par radošumu – radošiem bērniem, radošu darba vidi, sabiedrību utt. Vai radošums ir katrā no mums? Ar kādām metodēm varam šo īpašību pastiprināt mūsu bērnos? Semināra dalībniekiem tika piedāvāts ilustratīvs materiāls, kā logopēds savās nodarbībās var attīstīt bērnu spēju vadīt savu asociatīvo domāšanu, mācīt sistēmiski domāt, priekšstatus attīstīt laikā. Mācot bērniem asociatīvi uztvert un domāt, rezultātā mēs mācām bērniem radoši aprakstīt attēlu, kuram var būt vairākas interpretācijas. Mācot bērniem šādu domāšanas veidu, tiek izkopta viņu prasme izteikt savas domas, vispusīgi apskatīt katru jautājumu.

Semināra nobeigumā tika akcentēts, ka pedagogu pienākums ir dot bērniem tādu mācīšanās sistēmu, kas ļauj domāt kā ģēnijam, attīstīt viņu individuālās spējas un individualizēt mācīšanos, lai tā būtu visvairāk piemērota tieši viņiem, tikpat neatkārtojama kā viņu īkšķa nospiedums.

 

Informāciju sagatavoja:

Daugavpils pilsēta

17.pirmsskolas izglītības iestādes

vadītājas vietniece

Velta Prokofjeva

Izmantojiet Google Translate, lai tulkotu vietni

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība neuzņemas atbildību par tulkojuma precizitāti!